13x20 cm
384 pagini
Traducere din limba engleza de Ioana Stoicescu si Maria-Magdalena Rusen
În veacul al X‑lea – veac de glorie şi putere neîntrecută pentru Bizanţ, când înaintea împăraţilor din Cetatea lui Constantin se pleacă din nou, după atâtea veacuri, Orientul, iar Occidentul tremură deja de teama armatei Bulgaroctonului – apare pe cerul Ortodoxiei o stea neobişnuită: Simeon, zis ,,Noul Teolog”. Mărturia sa despre vederea luminii dumnezeieşti avea să zguduie serios rutina vieţii bisericeşti din acea vreme. Iubit cu înflăcărare de unii, contestat cu înverşunare de alţii, a rămas în istorie ca unul dintre reperele experienţei mistice a Bisericii.
Ce vrea să spună numele său de ,,Noul Teolog”? Cum a putut o asemenea personalitate să se ivească în lumea bizantină? De unde vine şi care este locul său în spiritualitatea ortodoxă?
Cartea de faţă este o încercare de a răspunde unora dintre aceste întrebări, şi anume de a stabili, pe cât posibil, locul lui Simeon în cadrul Ortodoxiei, de a afla fundamentul gândirii sale şi a pune în lumină acele caracteristici ale Tradiţiei ce i‑au determinat teologhisirea.