Explorând una dintre cele mai profunde interogații adresate lumii contemporane, Clayton M. Christensen încearcă să identifice numitorul comun al multiplelor dimensiuni care dau sens existenței umane, de la relațiile de familie până la complexa activitate din marile companii. De aceea, în centrul preocupărilor sale se află fericirea omului, pe care o consideră unicul etalon al evaluării succesului în viață și o adevărată sursă de armonie socială, îndeosebi atunci când este însoțită de conștiința clară a unui scop nobil și a unor înalte valori morale, precum onestitatea și integritatea. Pornind de la o suită de modele inovatoare în domeniul dezvoltării afacerilor, Christensen își extinde teoriile dincolo de sfera mediului organizațional, pentru a demonstra că managementul oferă numeroase oportunități de afirmare a întregului potențial uman.
„Cursul meu de la Harvard Business School este structurat în așa fel încât să-i sprijine pe studenți să înțeleagă ce înseamnă teoria bunului management și cum o pot aplica. Pe acest nucleu adaug apoi diferite modele sau teorii care îi ajută să reflecteze asupra multiplelor dimensiuni pe care funcția unui manager general le implică în stimularea dezvoltării și a inovației. De-a lungul fiecărei lecții, analizăm câte o companie prin filtrul acestor teorii, explicând de ce a ajuns în situația respectivă și examinând acțiunile manageriale care conduc la rezultatele așteptate. În ultima zi de curs, îmi provoc studenții să aplice aceste perspective teoretice asupra lor înșiși, iar apoi să ofere răspunsuri convingătoare la trei întrebări. Prima: cum pot fi sigur că voi fi fericit în carieră? A doua: cum pot fi sigur că relația mea cu soția/soțul și cu familia va deveni o sursă de fericire de lungă durată? A treia: cum pot fi sigur că nu voi încălca legea?”
Clayton M. Christensen
Harta site